Saturday, November 29, 2008

Jalan-jalan ke Medan

Aku baru balik dari Medan. Atas urusan kerja. Selepas aku selesai melaksanakan tugas, aku mengambil peluang untuk berjalan-jalan sambil bershopping bagi mengisi masa yang terluang. Ini kira kali pertama aku datang ke sini. I really like the place. Barang semuanya murah-murah belaka. Cuma tak berapa lalu nak makan sebab aku terjumpa perkataan nasi kucing.. isk.. takkan mereka hidangkan nasi berlaukkan kucing. Anyway, this is Indonesia. Anything can happen eh. So, keje aku ni asyik makan Pizza Hut atau KFC. Hmm... environment di Medan pun tak berapa elok. Especially udara dia yang aku rasa kotor bangat. Sakit kepala pada hari pertama sampai. Menghidu asap kenderaan yang banyak agaknya. Nasib baik the next day dah ok.


Perkara pertama yang aku buat ialah tukar duit. Aku tukar kat Kedah. Senang sikit. Takut susah nak cari money changer kat sana.


Bersama Mahathir bin Mohamad, tugasan aku.
Misi : Menghantar dia pulang bercuti ke kampung halamannya.


Bersama Pak Supir, Encik Aslam. Driver aku kat sana. Hehe.. Ambil dia bawa aku jalan-jalan sekitar Medan.


Di hadapan Istana Maimoon. Istana lama.. ada orang panggil Istana Deli.


Kekurangan uwang? Kemari aja deh..


Bersama Encik Yurhamun, pegawai di Medan yang menguruskan pengambilan Mahathir tadi.


Makanan waktu malam di Pesta Makanan berdekatan hotel. Ada live band lagi.


Ada orang tengah pee kat fountain tu. Pakai topi putih. Dasat diaorang nih.. Heheh.


Antara kawasan untuk bershopping.


Syurga orang perempuan.


Tempat kek lapis yang paling ngetop kat sini.


The Sun... tempat shopping la..


Nak berangkat pulang... Polonia Airport.


Jumpa lagi..


Peace...


Alhamdullilah, selamat tiba di Penang.

No comments: